Baltimore en Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rob Teeuwen - WaarBenJij.nu Baltimore en Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rob Teeuwen - WaarBenJij.nu

Baltimore en Washington DC

Blijf op de hoogte en volg Rob

18 November 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het is tijd voor een update. Een kort verslagje deze keer, want ik zit op de SfN meeting (congres), mijn laptop is bijna leeg, en ik ben mijn Europa-USA adapter vergeten. Het is alweer de vierde dag van dit festijn, het grootste neuroscience evenement ter wereld, en ik amuseer me prima. Het idee is dat neurowetenschappers uit de hele wereld een keer per jaar bij elkaar komen om de resultaten van hun laatste onderzoek te presenteren. Dit gebeurt enerzijds via posters, en anderzijds met presentaties. Het is echter het poster gedeelte wat de meeting het meest interessant maakt. In een ruimte met een oppervlakte van bijna 45.000m3 (dat zijn ongeveer 10 voetbalvelden, heb ik speciaal voor jullie uitgerekend), kun je uren rondlopen tussen de posters en een praatje maken met de onderzoekers zelf. Hoewel 10 voetbalvelden best groot is passen niet alle posters in deze ondergrondse hal, en daarom worden ze 1 keer per dag vervangen door een nieuwe lading posters. Ik doe deze week dus een hoop nieuwe kennis en inspiratie op, maar daarnaast is dit dus ook de ultieme gelegenheid om te netwerken met eventueel toekomstige werkgevers. Het congres duurt van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat, maar gelukkig hebben we vandaag ook nog even tijd gehad om het witte huis te bezoeken. Het maken van foto’s was helaas iets minder comfortabel door de laagstaande zon en de snijdende wind. Ik kijk uit naar het weer in San Diego ☺

Morgen nemen we de trein terug naar Baltimore, waar we vorige week al twee dagen hebben gewoond in Nici’s nieuwe kamer, en daarna vlieg ik naar San Diego. Voor een sfeerimpressie van Baltimore wil ik jullie graag doorverwijzen naar “The Wire”, een politieserie die zich afspeelt in deze stad, en volgens de inwoners die we tot nu toe hebben ontmoet een vrij accurate representatie geeft van het leven daar (in elk geval aan de westkant). Gelukkig zit Nici in het oosten en wordt rondom de universiteit de boel goed in de gaten gehouden. Op elk kruispunt rondom de universiteit (en Amerikaanse steden hebben veel kruispunten door het rechthoekige rastersysteem in hun wegennet) staat een glazen kooitje met een politieagent erin. Zodra je echter een beetje ronddwaalt en per ongeluk een foute afslag neemt is de kans groot dat je een blauw lichtje ziet zwaaien, wat inhoudt dat de betreffende straathoek wegens het hoge gehalte criminaliteit 24 uur per dag onder camerabewaking staat. Gelukkig blijft het tot nu toe bij verhalen en de scenes van the Wire, en hebben we zelf nog niet zoveel gemerkt van de criminaliteit en de drugs waar de stad om bekend staat.

  • 19 November 2014 - 21:39

    Pap:

    Hoi Rob,
    Mooi weer wat van je te horen. De vertaling naar aantal voetbalvelden spreekt mij wel aan (alleen dat van die m3 snap ik niet).
    Volgens het NOS-journaal was het vandaag de koudste novemberdag in Amerika ooit. Op plaatsen is 2m sneeuw gevallen. Geen last van gehad?
    Goede reis morgen naar het warme San Diego.

    gr. pap

  • 19 November 2014 - 22:03

    Mieke Teeuwen:

    Hoi Rob,
    Fijn dat het congres zo interessant was maar jullie toch nog kans hebben gehad wat van Washington te zien. Hopelijk valt het in San Diego ook mee met de criminaliteit! Het weer zal in ieder geval beter bevallen zeker omdat je geen winterjas hebt meegenomen! Ik wens je een hele goeie vlucht naar San Diego morgen en doe Nici de groetjes!
    Mam

  • 19 November 2014 - 22:09

    Mieke Teeuwen:

    Héél mooie foto's trouwens!!!
    Mam

  • 23 November 2014 - 18:33

    Marie-josé:

    Hoi Rob pap en mam waren net hier en we hoorde dat je voorlopig nog niet terug bent in Nederland.
    Heel veel plezier daar, groetjes (liebe grüsse an die Nici) van Herbert & Marie-José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 15495

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 08 Augustus 2015

Stage in San Diego

Landen bezocht: