Auf nach Deutschland - Reisverslag uit Stuttgart, Duitsland van Rob Teeuwen - WaarBenJij.nu Auf nach Deutschland - Reisverslag uit Stuttgart, Duitsland van Rob Teeuwen - WaarBenJij.nu

Auf nach Deutschland

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

05 November 2014 | Duitsland, Stuttgart

Ik ben nog niet zo heel lang of zo heel ver weg, maar ik (en Maarten) vond het toch tijd voor een korte update, dus bij deze. Sinds een dag of zes vertoef ik in het land van de schnitzels, bierkrüge, wegwerkzaamheden, stau, kuilengravers und die Mannschaft. We spenderen natuurlijk het grootste deel van de dag met het treffen van de nodige voorbereidingen voor onze vlucht naar New York, maar in de tussentijd stoppen Nici en ik ons vol met allerhande Duitse lekkernij. Spätzle, hefeweizen, bratwurst, maultasche, puten (i.e. wife of the turkey), pretzel en berliner zijn voorbeelden van enkele gerechten die de revue veelvuldig passeren. Met dit gevarieerde eetpatroon bereiden wij onze vetlaag alvast wat voor op het Amerikaanse dieet. Naast het vergroten van de omtrek van mijn bierpens biedt deze week ook een uitgelezen kans om mijn Duitse vocabulaire wat uit te breiden. Zoals jullie weten spreek ik al een aardig woordje Duits (ich spreche zehr gut deutch. Streichholzschatelchen), maar er is altijd ruimte voor verbetering. Teneinde deze ga ik dan ook fanatiek het gesprek aan met Nici’s Duitse familie, vrienden, kennissen, en het Duitse winkelpersoneel. Ik kwam echter al snel tot de conclusie dat een zorgvuldig opgestelde en vlekkeloze Duitse openingszin niet voldoende is als je vervolgens vijf minuten en een woordenboek nodig hebt om de resulterende reactie te ontcijferen. De meeste gesprekken gaan dus al snel over op Engels, plat Wieërts, of gebarentaal.

Als jullie nu denken dat we de hele dag alleen maar zitten te eten en te winkelen hebben jullie het mis. Er is natuurlijk ook werk aan de winkel. Zondagochtend brachten Nici en ik bijvoorbeeld de Stuttgarter wochenende rond, wat overigens geen straf was met de warme zon en het uitzicht over Gerlingen. Daarnaast hebben we nog wat boodschappen gedaan, de auto gepoetst, en heb ik maandag de eerste guitarshop crash tot een succesvol eind gebracht. In de lokale muziekwinkel zocht ik de duurste gitaar en de mooiste versterker uit om daarna met Nici op de uitkijk mijn gitaarpartijen in te spelen voor de nieuwe track van Back Down South.

Vandaag was alweer de laatste dag in Stuttgart, morgen vervolgen Nici en ik onze reis naar bestemming nummer twee: New York. Om jullie toch nog de mogelijkheid te geven om wat van de Duitse cultuur op te snuiven raad ik jullie allemaal deze geweldige meezinger aan:

https://www.youtube.com/watch?v=8WQMBv2deYQ

Als ik erachter ben hoe deze website nu precies werkt zal ik misschien ook nog wat foto’s uploaden om de sfeerimpressie compleet te maken.

A short summary for the underprivileged part of humankind that is not familiar with the beautiful Dutch language:

https://www.google.com/search?q=schnitzel&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=AlFaVNyvG8HDPNrggaAO&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1417&bih=784&dpr=0.9#tbm=isch&q=schnitzel+spatzle

  • 05 November 2014 - 22:13

    Mieke Teeuwen:

    Rob en Nici, hele goeie vlucht morgen naar New York!
    Groetjes, Pap en mam

  • 06 November 2014 - 16:01

    D. Moonen. OMA:

    Rob en Niki wens jullie een heel goeie reis en veel succes

    groetjes Oma Moonen! doei voorzichtig zijn en geen gevaarlijke dingen ondernemen!!

  • 06 November 2014 - 18:54

    De Van Dijkjes:

    Rob en Niki, hele goeie reis! Maak er een mooi avontuur van!

  • 06 November 2014 - 20:16

    Opa En Oma Teeuwen:

    Rob en Niki we wensen jullie een hele mooie en veilige reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 15496

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 08 Augustus 2015

Stage in San Diego

Landen bezocht: