Hallo :) - Reisverslag uit La Jolla, Verenigde Staten van Rob Teeuwen - WaarBenJij.nu Hallo :) - Reisverslag uit La Jolla, Verenigde Staten van Rob Teeuwen - WaarBenJij.nu

Hallo :)

Blijf op de hoogte en volg Rob

30 Mei 2015 | Verenigde Staten, La Jolla

Hallo! Ik weet dat het erg lang geleden is dat ik iets op mijn blog heb gezet, maar de robinator is back. Ik had het erg druk met mijn stage (en met surfen). De afgelopen paar weken waren erg hectisch op het werk. Ik moest een presentatie geven aan mijn collega’s over wat ik tot zo voor elkaar had gekregen met mijn data analyse, dus het kostte behoorlijk wat tijd om al mijn werk samen te vatten in een 90-minuten durende powerpoint presentatie. Het is uiteindelijk goed afgelopen (ik slaagde erin om door 15 van mijn 60 slides te jagen in de afgesproken tijd, de rest heb ik later in random meetings met mijn collega’s gedeeld). Nu ben ik bezig met het uitdiepen van een paar specifieke analyses zodat ik een samenhangende these kan schrijven.

Dit is een van de eerste weekenden die ik weer “vrij” heb in lange tijd. Een paar weken geleden waren pappie en mammie op bezoek (supertof om met hen San Diego te verkennen!), dus ik had daarna een hoop werk in te halen, maar ik heb uiteindelijk toch maar dit weekend vrij gepakt, onder andere zodat ik weer eens mijn blog kan bijwerken. Ter vergelijking, vorige week zondag zat ik tot 2 uur ’s morgens in mijn kantoortje grafiekjes te tekenen. Ik heb wel een aantal verhaaltjes te vertellen uiteraard, en omdat ik vanavond niet zoveel te doen heb ga ik ze allemaal in 1 keer opschrijven. Maar ik heb bedacht dat het waarschijnlijk leuker is om niet alles in 1 keer online te zetten zodat jullie niet 1 grote lap tekst hoeven te lezen in een keer, dus ik ga ze in kleine stukjes over de komende weken online zetten. Mijn laatste post was in februari over onze backpack trip in Joshua Tree, dus ik zal beginnen met mijn optreden als gitarist van Gayle Skidmore, niet zo lang daarna. Daarna volgen nog de tour met Gayle, de backpack trip naar San Jacinto, wat surfdingetjes, etc, etc. d

Gayle had een optreden gepland staan voor de leden van kPRi (een van de San Diego radiostations) in Balboa Park, het grootste park midden in het centrum van San Diego. Haar vaste gitarist had afgezegd, dus ze zocht voor een vervanger. En ik had een gitaar, en 4 dagen om 8 liedjes te leren. We hadden maar 1 repetitie bij de drummer thuis, van wie ik uiteindelijk ook een versterker en een delay-pedaaltje kon lenen. In de eerste instantie verwachtte ik een optreden in een klein cafeetje in het park, dus ik begreep niet echt waarom Gayle zo zenuwachtig was. Maar toen ik voor het eerst voet zette in de ballroom waar we die avond zouden spelen werd ik zelf ook een beetje zenuwachtig. De concertzaal was gevestigd in een duur hotel, en er was ruimte voor meer dan 500 man. Maar tot het optreden uiteindelijk echt begon had ik nog steeds niet door dat dit het grootste optreden zou worden dat ik ooit had gespeeld (dat zegt niet superveel, maar toch een leuk detail). Op het moment dat de deuren open gingen terwijl wij bezig waren met de soundcheck stormden de 500 man die stonden te wachten regelrecht naar het podium. Best schokkend voor een simpel Nederlands gitaristje die gewend is dat allebei de mensen in het publiek achteraan in het cafe op hun barkruk blijven zitten met hun telefoon in hun hand. Het optreden was dus erg vet en het was mooi om sinds lange tijd weer op het podium te staan. Na het optreden konden we al het eten bestellen dat we wilde in onze prive backstage room met een prive badkamer.

  • 30 Mei 2015 - 19:20

    Mieke Teeuwen :

    Leuk Rob! De meeste mensen willen graag wel nog wat meer van je horen dus wacht maar niet te lang met de rest! Maak je er een feuilleton van? Groetjes, ook aan Gayle! Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 15475

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 08 Augustus 2015

Stage in San Diego

Landen bezocht: