San Diego: eerste impressies - Reisverslag uit La Jolla, Verenigde Staten van Rob Teeuwen - WaarBenJij.nu San Diego: eerste impressies - Reisverslag uit La Jolla, Verenigde Staten van Rob Teeuwen - WaarBenJij.nu

San Diego: eerste impressies

Blijf op de hoogte en volg Rob

30 November 2014 | Verenigde Staten, La Jolla

Bij deze een korte omschrijving van mijn eerste impressie van San Diego. Na een weekje rondgelopen te hebben in Baltimore en Washington DC waar de temperaturen overdag het vriespunt al aantikten, vind ik het zeer ambitieus van mezelf om in de vroegen ochtend in alleen een t-shirtje met korte mouwen de deur uit te stappen. Verrassend genoeg besluit ik even later dat het op het terrasje in de zon een beetje te heet begint te worden met een lange broek. Ik drink de rest van mijn koffie op aan een tafeltje in de schaduw. Ik zit in een onoverdekt winkelcentrum naast ons appartement. Mijn tafeltje is omsingeld door palmbomen met kerstlichtjes, ik wordt begroet door een kerstman in een korte broek, en de sfeer is compleet als “walkin’ in a winter wonderland” zachtjes begint te spelen op de achtergrond. Ik loop verder door het straatje met een glimlach op mijn gezicht die er niet snel vanaf zal worden gepoetst, zeker als ik de weersvoorspelling van de komende dagen vergelijk met die van Nederland. Ik vraag me af waarom ik mijn flip-flops en mijn zonnebril heb thuisgelaten. Bij het volgende pleintje staat een dikke Hawaii-aan met een bloemetjesketting een zwoel zomers deuntje te spelen op zijn saxofoon terwijl zijn publiek cocktails drinkt in de zon. We zitten nog steeds op het noordelijk halfrond, het is 10 uur ’s morgens en het is bijna December. Meerdere malen was ik gewaarschuwd voor het mooie weer in San Diego, maar dat het zó mooi zou worden had ik echt niet verwacht.

Mijn eerste week in San Diego (eigenlijk La Jolla, downtown San Diego is zo’n twee uur fietsen vanaf hier) is net achter de rug. Ik heb eigenlijk nog niet zoveel uitgevoerd. Omdat het donderdag en vrijdag vrij zin in verband met Thanksgiving was er op het Salk Instituut ook niet zoveel te doen. De drie dagen dat ik wel op het instituut zat heb ik me vooral bezig gehouden met het invullen van formulieren, het volgen van safety trainingen, en het zo in-efficient mogelijk inplannen van afspraken in andere gebouwen om maar zo vaak mogelijk over de courtyard te kunnen lopen en te genieten van het schitterende uitzicht (zie foto). Misschien dat ik volgende week eindelijk eens een aap te zien krijg. Mijn huisgenoten Rachid en Brian nodigden me al op dag 3 uit voor een surf les, en omdat we toen keihard zijn gefaald hebben we maar besloten om ieder een eigen surfplank te kopen zodat we elke week kunnen oefenen. Ik heb in elk geval wel geleerd dat surfen (i.e. proberen te surfen) best een goeie oplossing is voor een kater.

  • 30 November 2014 - 10:43

    Mieke Teeuwen:

    Volgens mij heb je het daar wel getroffen op je stageplek! Wat een gebouw en wat een uitzicht! Ik hoop dat wij daar straks ook een kijkje kunnen nemen. Geniet ervan en succes met je surflessen! Groetjes, mam

  • 05 December 2014 - 12:09

    Marcel Van Dijk:

    Yoh Surfdude!! Wa hedde gij veul plaatjes van bome jonguuh. Wel verrekus mooi daar! Rob jongen, heel veel plezier daar en ik kijk uit naar je volgende story. Groetjes uit een zeer warm en zon overladen Weert.(maar nie echt)

  • 09 December 2014 - 14:34

    Tilly Teeuwen:

    Nog een berichtje uit dat warme Weert. brrrrrrrrrrrr.
    Je hebt wel een goede plek uitgezocht. Ben jaloers!!! En al kennis gemaakt met de apen?
    Ben benieuwd naar de volgende verhalen. Veel plezier,
    Gr Tilly

  • 10 December 2014 - 20:30

    Tante Anita:):

    Hey Rob, ik wil ook een bloemenketting om en tussen de palmbomen zitten. Heerlijk!!! Geniet maar lekker van het weer en surf ze!! Groetjesssbo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 15485

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 08 Augustus 2015

Stage in San Diego

Landen bezocht: